Categories
Podcast

Com llegim a secundària? Amb Mireia Manresa.

En aquest programa sempre intentem que la J de LIJ, que correspon a la literatura juvenil, no quedi mai penjada. I no només la tenim en compte en la nostra tria i seleccion, sinó que volem dedicar-li programes. La temporada passada va venir la Lara Reyes, qui va ser membre de GRETEL i la directora del l’Escola Cesc Aldea per parlar del projecte i de la formació literària a primària.

Realment aquest programa en donaria per molts més, ja que bàsicament hem parlat dels tipus de lectura que conflueixen a secundària. Pel gaudi de la lectura, la tornarem a convidar.

Mireia Manresa és filòloga catalana i doctora en didàctica de la llengua i la literaturaamb la tesi “Els hàbits lectors dels adolescents. Efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de la lectura.” Treballa com a professora associada a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB on fa classes en màsters com el de Formació del Professorat de Secundària i el de Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura; també col·labora en el Màster de Formació del Professorat de Secundària de la UPF. Havia treballat com a docent en diversos centres de secundària així com a l’Institut Obert de Catalunya (IOC) i actualment treballa a l’ICE (Institut de Ciències de l’Educació) de la UAB. A banda, forma part del consell de direcció de revistes com Articles de didàctica de la llengua i la literatura de l’editorial Graó; és investigadora en aquest camp, ha col·laborat amb diverses administracions i institucions públiques, fa conferències i formacions i també té temps per escriure llibres de divulgació com L’univers lector adolescent. Dels Hàbits de lectura a la intervenció educativa de Rosa Sensat.

Notes a peu de podcast

La Mireia Manresa ha començat el programa llegint Sempre hem viscut al castell, de Shirley Jackson
  • Podeu llegir l’article Lectures obligatòries: sí o no? que cita la Mireia Manresa aquí.
  • Parla del llibre La magia de la realidad, de Richard Dawkins

“Amb la prescripció a adolescents hem de ser estratègics i invisibles”

Mireia Manresa

“L’objectiu de les lectures obligatòries no és promoure la lectura sinó fer-nos créixer com a lectors i fer comunitat lectora”